Impreza STI - Romance pro křídlovku
Subaru si s námi zahrává. Naši milovanou ikonu, Imprezu STI, před třemi roky ze sedanu transformovalo na hatchback. Když jsme si na radikální změnu konečně zvykli, přišli Japonci opět se sedanem. Ale hlavně - do hry se znovu vrací křídlo!
Dodge Challenger - Americká mlátička
Za oceánem se většinou všechno řeší silou. Evropané naopak přemýšlejí a nevadí jim si při tom namáhat mozkové závity. Přinejmenším o autech to platí bezezbytku.
Ta americká mají buldočí sílu, ale co jízdní vlastnosti? Dodge Challenger SRT8 nám dá odpověď.
Vzduchem nakrmená kočka
Kompresor těžce odfukuje při každém prudším sešlápnutí plynu. Ještě působivější je ale zátah, který celé tohle akustické divadlo doprovází. A je jedno,
že se šplháme do prudkého kopce. Jaguar XKR příkré alpské silničky zdolává jako hladová šelma porcované syrové maso. A vypadá přitom zatraceně dobře.
Legenda Mercedes 600 SL
Písmena SL se poprvé na mercedesech objevila v padesátých letech. Během čtyř generací zkratka Sport Leicht nadobro ztratila na významu. To však neznamená, ze by tenhle roadster nebyl i podle dnešních měřítek výjimečným autem.
Útok na Mini
Stylové nákupní tašky frčí v jakékoliv době. Upoutat pozornost je tím, oč tu běží. Ovšem za volantem by rozhodně neměla být nuda. Má větší šanci dostat britskou legendu na kolena nové Audi A1, Citroën DS3, nebo Alfa Romeo MiTo?
Premiéry
Svezli jsme se v... Infiniti M, BMW X3, Porsche Cayenne Hybrid, Mercedes-Benz C 200 CDI AMG Style, Ford Fiesta Sport 1,4 Duratec, BMW 535i Touring
Profesionální etuda
Měl to být ojedinělý start motoristického novináře za tým Chevrolet Europe v cupových závodech. Ten se však proměnil v půlroční angažmá ve stylu profesionálního
závodníka.
Nejlepší auto v životě? Alfa Sportiva 2000
Alfa Sportiva je stroj, který se v roce 1954 nedostal do výroby, protože byl ve své době až příliš rychlý. Dnes už jeho rychlost není problémem. Ovládání ale ano.
Tohle auto vrátí řidiče do doby, kdy si jízdu opravdu užíval a musel za volantem makat.
Magická přilnavost
Nízká hmotnost, vysoký výkon, funkční aerodynamika a přilnavost. To je rovnice, která funguje. A pokud se do ní dosadí ještě schopný řidič a zajímavá trať, začne nám krystalizovat čirá zábava za volantem. V tomto případě za volantem Radicalu a rovnou v ostrém závodu na Slovakiaringu.
Bavorský Meisterstück - BMW 320d E46
Trojkové BMW patří ke zlatému fondu mnichovské značky a ve svém čtvrtém pokračování s kódem E46 dozrálo k dokonalosti. Ne nadarmo ho někteří obecně označují za jedno z nejlepších aut světa. Dnes už si ho může dovolit skoro každý, vždyť stojí totéž co ojetá fabia!
Řídil jsem formuli 1
To auto je neuvěřitelné. Má brutální zrychlení, obrovskou výkonnost brzd a díky nadpozemské aerodynamice drží v zatáčkách tak, že tomu prostě nerozumíte. Neptejte se mě, jestli jsem někdy v životě zažil něco podobného. A neptejte se na to nikoho, kdo právě před chvílí vystoupil z formule jedna...
Černé zlato z Pardubic
Škoda, Tatra, Jawa, ČZ, Walter... A rozhodně také Mogul nebo Trysk. Do zlatého fondu českého motorismu nepatří jen automobilové a motocyklové značky vyhřívající se v paprscích salónních reflektorů nebo cílových rovinek. Za jejich úspěchy totiž stojí spousta mravenčí práce a periferií, z nichž jedna z nejvýznamnějších – oleje Mogul – stojí za zmínku.
Mistrovská práce Waltera Röhrla
Pokud si myslíte, že jste na okruhu dosáhli maxima, sedněte si vedle živoucí legendy a během chvilky z vás udělá řidičského analfabeta.
Poslední mohykán
Národní šampionáty v rally ovládají speciály S2000, zatímco produkční auta skupiny N jsou pomalu na ústupu. Mitsubishi dokonce omezilo vývoj v rámci svého sportovního oddělení Ralliart a většina „evíčkářů“ válčí s dosluhujícími devítkami. Posledním produkčním mohykánem tak zůstává Subaru Impreza STI. Posadili jsme se za volant soutěžní specifikace N15 z roku 2009 v barvách Subaru Czech Rally Teamu.