První jízdy
Toyota GT 86, Lexus GS, Ferrari California, Infiniti M35h, Renault Twingo, Volkswagen
Passat CC...
Anglické království
Automobilka pravých gentlemanů. To je jediné naprosto výstižné označení anglického
malovýrobce Morgan. Zdá se vám snad, že staví jenom víkendová přemisťovadla na čaj
o páté pro vyzrálé padesátníky? Zdání klame!
ALPINA BITURBO B6 - Dobrodružství, elegance a rychlost v nové formě
Společnost BMW Alpina si zakládá na tom, abychom ji brali jako samostatnou automobilku.
Již od svého založení v roce 1965 v německém Buchloe je skutečně spjata s oficiálními
hodnotami bavorské značky, automobily mají vlastní VIN a od roku 1995 se také vyrábějí
na stejné lince jako ostatní „obyčejná“ BMW.
MANIAKÁLNÍ DRIFTÉR
Nikdy bych nevěřil, jak mě úplně obyčejné písmeno S dokáže rozvibrovat, vyvolat ve mně
nervozitu, zpotit ruce a jak do mě napumpuje obrovskou dávku adrenalinu. Jen se podívejte
na jeho zakroucený tvar a převeďte ho na stejně zakroucenou silnici s efektním esíčkem.
Divy umí písmeno S i s Jaguarem XKR-S, který doslova prahne po takových zatáčkách.
My po něm prahneme taky a dokonce více než po BMW M6, které zanedlouho přijde na trh.
Překvapení? Pro mě určitě.
Evoluce podle Lamborghini
Hledání stylistických prvků, které pocházejí z jiných modelů, je v případě Lamborghini
ještě těžší, než hledání jehly v kupce sena. Design Lamborghini je totiž nejen
originální a původní, ale sám se stal inspirací pro celý automobilový svět. Nahlédněte
se do tajemství křivek Aventadoru.
FORD FIESTA S2000 - Téměř na vrcholu
Když se člověku plní sny, život je krásný. Od historického, ale zatraceně divokého Opelu Kadett C
G/TE a přes vodoměrku Suzuki Jimny z crosscountry, jsem se vrátil zpět ke klasickému rally speciálu
a rovnou k vysněné specifikaci S2000. Poprvé a možná naposled v životě jsem vyzkoušel téměř to
nejlepší ze světa rally. Vážně platí, že tohle je jedno z nejovladatelnějších aut na světě?
Porsche 911 Coupé: Euforie ve žluté
Můžete si to opakovat pořád dokola: po zkušenostech s ferrari, maserati nebo rallyeovými
a okruhovými speciály mě přece už nic kromě formule 1 nemůže překvapit! Jenže tohle
47leté žluté Porsche 911 je úspěšný soutěžní šotolinový speciál s poladěným motorem,
krátkou převodovkou a elektrony Fuchs. A my držíme v ruce klíčky...
ZÁBAVA DO 200
Ačkoliv si mnohokrát denně užívám výhod moderního způsobu života, trochu mě vyspělé
a přetechnizované vymoženosti děsí. Ne ne, nehodlám se začít holit ručně ostřenou
břitvou, svítit si petrolejkou, číst noviny pouze v tištěné formě a už vůbec se
nechystám vyměnit svoje auto za nějakého nevycválaného valacha. Projet se ale v autě,
které nemá ve svých útrobách kilometry kabelů a jeho hlavní výbavou jsou pouze volant,
řadička a pedály, tomu jsem odolat nemohl.
MAZDA MX-5: Dveřmi napřed za pár korun
V hledáčku většiny začínajících drifterů se určitě objevuje i Mazda MX-5: legendární
roadster s odolnou mechanikou je pobaví na maximum, případné rány ale nebudou kvůli
drahé „plechařině“ za hubičku. Jinak je ale ikonická miata servisně únosná a pokud
narazíte na opečovávaný kousek, bude vám díky jednoduché konstrukci sloužit navěky
a servis nevyjde o moc dráž než u sousedovic fabie.
Porsche 911 Coupé: Euforie ve žluté
Můžete si to opakovat pořád dokola: po zkušenostech s ferrari, maserati nebo rallyeovými
a okruhovými speciály mě přece už nic kromě formule 1 nemůže překvapit! Jenže tohle
47leté žluté Porsche 911 je úspěšný soutěžní šotolinový speciál s poladěným motorem,
krátkou převodovkou a elektrony Fuchs. A my držíme v ruce klíčky...
Automobilové převodovky
Převodovka je zařízení automobilu zařazené v pohonném ústrojí mezi spojkou
a rozvodovkou. Každý spalovací motor pracuje ve vymezeném pásmu mezi minimálními
a maximálními otáčkami, v němž je schopen podávat pouze omezený točivý moment.
Převodové ústrojí motoru umožňuje práci ve vysokých otáčkách a podávat velký
točivý moment při různých rychlostech vozu. Převodovka tedy podle potřeby řidiče
mění velikost převodu mezi motorem a poháněnými koly. Mimo to umožňuje přerušení
jinak trvalého spojení motoru s koly (neutrál) a změnu směru otáčení (zpátečka).
Jak to všechno funguje?
24 hodin Nürburgring
LeMans je královna čtyřiadvacetihodinovek. Ano. Kdo ale říká, že právě královna
má zároveň i ty největší koule? Spa nebo Nürburgring možná nejsou tak slavné
a nemají tak opulentní zázemí jako boxy u Circuit de la Sarthe, jízda po těchto
klasických přírodních tratích je ale pro jezdce i fanoušky porno. A co když tohle
porno trvá 24 hodin v kuse? Faster zná dva Čechy, kteří mají nejčerstvější
zkušenosti ze čtyřicátého ročníku.
Půjčovny sportovních automobilů V ČR
Jako vše ostatní na české automobilové scéně, rozrůstá se i trh s půjčovnami
sportovních a supersportovních vozů. Jak fungují čtyři největší půjčovny u nás?
Nabídka vozů i služeb s půjčováním spojené se navzájem docela zajímavě doplňují.
Stačí si vybrat podle toho, co vás láká nejvíce.
Poslední rozlučka klanu bavičů
Jednou jsme nahoře, jednou dole. Jednou nás umí automobilka příjemně potěšit,
podruhé zase pěkně naštvat. To je prostě život. Toyota vyprodukovala neuvěřitelnou
GT86, Suzuki pokračuje se Swiftem s atmosférickou šestnáctkou, která posilnila
na 136 koní a Renault se zase pomalu loučí s přírodně živeným dvoulitrem, který
v nové generaci Clia nahradí přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru. Je to
škoda, ale nebudeme smutnit. Jdeme se bavit.
Rally prcek u tunerského jezera
I letos se u rakouského jezera Wörthersee konal tradiční tuningový sraz vozů
z koncernu VW. Se svým oficiálním stánkem nechyběla na obří pivní akci ani Škoda,
která tunery a vůbec všechny fandy rychlých kol šokovala studií opulentní rally
verzí modelu Škoda Citigo. Hoši ve škodováckém oddělení designu se zase jednou kochali...