Vážení čtenáři,
první číslo je úspěšně za námi a nyní držíte v rukou další vydání. Začátky nejsou pro časopis nikdy nejlehčí a už vůbec ne v současné době, kdy na vás ze všech stran „prší“ slovo krize. Jak vidíte, nevzdali jsme to, naopak, reakce na první číslo ještě podpořily naši motivaci, abychom Faster magazine pozvedli zase o kousek výš. A takhle budeme pokračovat i nadále. Hned na začátku musím přiznat, že mě příjemně potěšil zájem i ze sousedního Slovenska, kam první číslo putuje do prodeje druhý týden v prosinci. Faster magazine udělá v posledním měsíci v roce další významný krok. Stane se tak trochu mezinárodním, bude kompletně přeložen do anglického jazyka a ponese svou kůži na trh v zahraničí. To je jedna z výhod ryze „českého“, nelicencovaného časopisu, který si může dovolit putovat opačným směrem, než je tomu u časopisů přebíraných. Navíc nám to umožňuje obsah, postavený z 90% na našich vlastních materiálech, které jsou námi nafoceny, napsány a u nás také připraveny. Držte nám proto palce, bude to jedna z věcí, která nám Faster magazine pomůže do budoucna zkvalitňovat a zlepšovat.
Teď k našemu novému číslu. Určitě tam nenajdete dva materiály, které jsme anoncovali v prvním čísle. Vše má však jednoduchý důvod. Závodní Fabie v barvách Faster magazine musela ustoupit šestinásobnému mistru světa v rally, který nám nejdříve půjčil svůj Citroen C4 WRC, aby nás následně sám svezl. A mistři z Dieppe budou příště, musí si na nás udělat dostatek času. Jinak i přesto si myslím, že je druhý Faster nabitý emocemi, radostí z jízdy a zajímavým čtením. Nakonec mi nezbývá nic jiného, než vám popřát hlavně klidné a příjemně prožité vánoční svátky a za dva měsíce jsme tu zase!
Jakub Rejlek,
šéfredaktor
PREMIÉRA: ALFA ROMEO MITO
Alfy nemají být bezchybné. Ani tato není a její řidiči ji nejen proto budou mít rádi. Dobře si však promyslete, zda jste skutečně “jejím” řidičem.
PREMIÉRA: OPEL ASTRA
Opel přežil svou vlastní smrt a po uvedení Insignie opět zvedá hlavu. V nastoleném trendu má pokračovat nová generace Astry. Nudu střídá provokace.
BONNEVILLE SPEED WEEK
Více než pět stovek extrémně rychlých strojů, jedna skutečně hrůzyplná nehoda a miliony tun soli. Takový byl letošní jedenašedesátý ročník bonnevillského týdne rychlosti. Byli jsme při tom.
KATANY: NISSAN 370Z A GT-R
Když si v dnešní době budete chtít vybrat dobré sportovní auto, měla by být automobilka Nissan mezi prvními v hledáčku. V nabídce totiž má dvě legendy, které nedávno oprášila a uvedla v moderní podobě na trh. Jejich poměr mezi cenou a nabízenou hodnotou v současnosti těžko bude hledat konkurenci.
STORY: ČESKÁ HVĚZDA F1 JIŘÍ KŘENEK
V seriálu závodů formule 1 se zatím objevil jediný závodník, Tomáš Enge, který odjel tři závody za tým Prost. Ve formuli 1 se však pohybuje ještě jedna česká hvězda. Jiří Křenek, který patří již několik let mezi její fotografy.
MASERATI QUATTROPORTE
Kategorii luxusních sedanů ovládá německý triumvirát Audi, BMW a Mercedes.
Jejich limuzíny jsou doslova napěchované elektronikou, prošpikované nejmodernějšími technologiemi, ale také těžkopádné, bezduché a nudné. Máme nějakou alternativu?
BESTIE GTM
Elektronika, emise a ekologie. Tato tři slova vládnou automobilovým světem a pomaličku se vytrácejí auta, v nichž by řidič hrál hlavní roli. Jedno takové ovšem našel Faster magazine v Plzni.
RYCHLEJ KOUŘ - SROVNÁNÍ TURBODIESELŮ
Volkswagen jednoduchou cestou oživil turbodieselovou legendu GTD, která přišla s druhou generací Golfu. Jako základ použil všechny ingredience z nejostřejší verze GTI - samozřejmě kromě motoru. Milovníci kouřových signálů, máte se na co těšit!
MUZEA - MERCEDES, PORSCHE A BMW
SÉBASTIEN LOEB - MISTROVSKÁ JÍZDA
Splnil se mi životní sen! Dostal jsem k dispozici mistrovský speciál C4 WRC, Sébastiena Loeba, rychlostní zkoušku a půl hodiny na ježdění!
TECHNIKA: MULTIAIR
Fiat po letech hledání našel elegantní řešení problému s proměnným časováním a zdvihem ventilů. Alespoň to tak zatím vypadá...
SUBARU TRAVISE PASTRANY
Travis Pastrana jezdí za Subaru Rally Team USA v seriálu Rally America National. K závodům používá speciál
Subaru Impreza, které se z některých úhlů podobá ostrému speciálu WRC a z některých zase tradičnímu
produkčnímu vozu skupiny N, tak jak jej známe z našeho českého šampionátu.
ZÁVODNÍ STROJE - PEUGEOT 908 HDI FAP
Královskou motoristickou disciplínou se obvykle nazývá Formule 1. Nicméně mnozí jezdci považují za vrchol motorsportu legendární čtyřiadvacetihodinovku
v Le Mans. My jsme ji ochutnali v momentálně nejrychlejším turbodieselu světa.
LEGENDA: FORD SIERRA COSWORTH
Sierra RS Cosworth žije trvale ve stínu svého mnohem slavnějšího následníka z řad Escortů. Zejména ve verzi sedan s pohonem všech kol s ním však má společného mnohem více, než by se zdálo.
NÁKUPNÍ KOŠÍK: SUBARU IMPREZA GT
Pro mnohé fanoušky automobilů se šesti hvězdami ve znaku a hlavně s motory boxer pod kapotou je první generace modelu Impreza, jejíž výroba skončila na přelomu tisíciletí, zároveň tím skutečně posledním kultovním typem. Co přišlo později, je podle některých už dílem kompromisů mezi sportovním autem s rallyovými geny a úlitbou ekologickým limitům a bezpečnosti.
ŽIVOT S...
V rubrice Život s .... pokračujeme v dlouhodobých testech, kde sledujeme spolehlivost a náklady na servis jednotlivých vozů. Nově nám do redakce přibyly na test Škoda Octavia RS a první generace Fordu Focus RS.